19 april 2012

Stor fremgang

Har bare blitt korte oppdateringer her via mobilen i det siste, men sånn må det nesten bli når husbyggina er på sitt travleste. Det skjer mye om dagen, og vi må stadig innom huset og fikse småting. Jeg har sagt det før, men NÅ tror jeg faktisk at det blir litt roligere for vår egen del, i hvert fall i forhold til jobbing i huset. Men det blir vel erstattet med shopping til huset i stedet :) Så blir travelt nok frem mot innflytting også.

Jeg kom på at jeg ikke har lagt ut noen bilder av den ferdig flislagte gangen. Det var så vidt jeg rakk å ta et bilde før vi dekket til med papp. Flisleggingen gikk hardt utover de nymalte veggene, så jeg må frem med malerullen igjen, men det blir litt senere... Fargen på veggen er forresten Sand, men den kommer ikke så godt frem her på bildet.


Kjøkkenmannen har brukt et par dager på å montere kjøkkenet vårt, men det gjenstår fortsatt noen småting.  Vi har dessuten hatt litt vanskelig for å bestemme oss for hvilken benkeplate vi skulle kjøpe, så den kommer ikke før i midten av mai.



Den store overraskelsen når vi stakk innom huset i går var at peisen hadde kommet på plass! Den ser ikke så værst ut til å være standard leveranse.


På vaskerommet er benkeplaten endelig på plass, og rørleggeren har installert armaturer og porselen på vaskerom og bad. 



Til slutt legger jeg ved et bilde av ytterdøra vår som står og venter på å bli montert :)


11 kommentarer:

Casa Aass sa...

oi, oi her går det virkelig fremover. Er vel ikke lenge før dere skal flytte inn nå. Det blir spennende :)

Villa Fagerbakken sa...

Åh..så fint det blir, stort og luftig kjøkken: )
Blir spennende å se benkeplaten også etterhvert: ))
Kjempefine fliser på badet, også lurer jeg på om vi vurderte de samme flisene som dere har i gangen.
Men siden jeg har gått over budsjett på noe måtte jeg knipe inn igjen..fant et godt tilbud...tror jeg..det vil vel helst vise seg når det kommer på plass: )
Vi har forresten fått tørt hus, så nå har de begynt med isoleringen: ))) Rørlegger, elektriker og ventilasjon skal komme neste uke: )
Klem Iris

Anonym sa...

Veldig interessant å følge bloggen din på vei mot nytt hus! Dere har nok litt "å henge fingrene i" nå, tenker jeg:-) Vi skal også bygge et hellvik 525. Starter opp forhåpentlig i august. Veldig spennende. Gøy å se hvordan dere har forandret på og funnet nye løsninger på det samme utgangspunktet vi sitter med.Merker at jeg synes det kan være vanskelig å se helt for meg hvor stor eller liten plass det blir i hvert av rommene. Gleder meg til å se det ferdige resultatet hos dere. Lykke til videre!'

Anita sa...

Hei anonym! Det er ganske MYE å henge fingrene i nå, så har blitt dårlig med oppdateringer her inne! Men nå flytter vi inn i løpet av en uke faktisk :)

Er vanskelig å se for seg størrelsen på forhånd ja. Vi har jo utvidet huset med 60 cm i "hver ende" i forhold til standard, og skjønner ikke hvordan vi skulle klart oss uten. Hadde lommeboka og tomta vår hatt plass til det tror jeg vi hadde utvidet enda litt til! Og å lage utbygget forran fremfor det lille "inntrekket" som er på huset i utgangspunktet gjør at vi kan ha spisestue midt i huset, på det som ellers ville blitt en ganske ubrukelig plass. På grunn av skråtak i 2. etasje er det mange som foretrekker å heve kneveggene for å få bedre takhøyde. Vi valgte å ikke gjøre det, dels fordi vi mente fasaden på huset ikke ville bli like fint, samt at huset vårt ligger på en topp, og huset er høyt nok oppå der slik det er!


Vi brukte ca ett år på å planlegge husbygging, vi så på masse ulike hus og plukket litt inspirasjon her og der. Og fikk tenkt godt over hva som passer oss best. Tror det er viktig å tenke over hva man selv føler at er viktig! Lykke til med planleggingen :)

Anonym sa...

OI! Så nær innflytting!! Lykke til med siste fase. Travelt, men veldig gøy! Et år frem i tid, er kanskje vi også der?! Håper det.

Jeg fant bloggen din en stund etter at vi hadde valgt 525 og planlagt endel. Det var gøy å se at dere har gjort flere av samme endringene. Vi hadde kjøpt tomt før vi valgte hus, og begrensningene var mange i forhod til hva slags hus vi kunne velge. dette huset er max str.og litt til, for hva vi kan bygge på den lille tomta vår. Vi er en familie med tre barn, så det er ikke noe stort hus til en såpass stor gjeng. Men jeg tror det skal gå bra.

Vi har trekt ut huset i midten, slik at stua går utover istedet for inn (pussig å tegne ei stue slik!!) slik den opprinnelig var. Vi har dratt med oss stua oppe osgå, slik at den har fått mer rom. Grunnarealet er nå på ca160m. Høyden kunne ikke vi heller gjøre noe med da tomten egentlig er regulert på hus med mønehøyde max 5 meter(!!!). Vi skal bygge i Risør og vil forsøke å bygge det i så nært opp til Sørlandsstil som mulig. Gjort noen endringer med inngangspartiet vi også, som jeg opprinnelig så nokså rotete ut.

Hadde vært supergøy å se litt bilder av det ferdige resultatet deres etterhvert. Føler meg litt som en "titter", men det er vel egentlig det blogger er basert på?!

Lykke til med innspurten!!

Drømmeboden sa...

Jeg liker kjøkkenet deres og flisvalget dere har tatt på badet! Gleder meg til å titte innom framover å se hvordan dere får det :-)

ingridsboble sa...

Så gøy å lese på bloggen din :) Vi har kjøpt nøkkelferdig hus, men syns fortsatt det er mange valg å ta... Mens vi venter på byggestart er det gøy å se hvordan andre gjør ting!
Blir spennende å følge deg videre :)
Ingrid

Anonym sa...

hvis hun noen gang kommer til å legge ut et nytt innlegg så...!

Lille familien i nr.9 sa...

Takk for kommentarer på bloggen :)

Ah, skal se på den siden :) Alltid noe man trenger, så kjekt å få det så billig som mulig ;)

Huset får fargen Bomull, så grå dør blir kontrast :)
Får se litt mer på fargene når vi skal velge, men lurer på mørkegrå, ja.. :)

Villa Fagerbakken sa...

Så kjekt med hilsen fra deg!
Har savnet innlegg fra deg en stund nå altså, uten å pålegge deg bloggepress: )
Har full forståelse for at huset tar tid, dere er så flinke som ordner mye selv også: )
Håper likevel på noen bilder fra deg snart: )
Klem Iris

Anonym sa...

Hei. Hvor har dere kjøpt ytterdøra? Sånn som jeg har lyst på;)