08 januar 2012

Oppdatering

Nå er det på tide med en liten oppdatering igjen. Etter en rolig jul, er snekkerne godt igang igjen. Enda mer panel er på plass, og balkongen begynner å ta form. Inntil videre står den på støttesøyler, vi kommer til å kjøpe søyler på Aanesland fabrikker når huset nærmer seg ferdig.


Det hadde hopet seg opp en del søppel, så i helgen ble det to turer til gjenvinningsstasjonen, og fortsatt ligger det igjen litt. På torsdag kommer en søppelcontainer på plass, for når snekkerene starter det innvendige arbeidet blir det litt mer "grisete" søppel.


Vindskiene er kommet på plass på den ene siden av huset.


Vinduene er også ankommet byggeplassen, de står lagret inni huset. Og på onsdag blir taksteinen levert. Det er laget hull i etasjeskillet der trappen skal være, og selv om jeg ikke er særlig glad i å klatre i bratte stiger, har jeg for første gang våget jeg meg opp i 2. etasje.



2 kommentarer:

Villa Fagerbakken sa...

Oi oi oi!!!
Se her ja!
Endelig var ferien over for snekkerene våre også, de begynte på igjen idag: )))))
Ikke så store skader etter Dagmar, men noen gipsplater hadde blåst av...
Vi fikk vel bare noen pust av henne ned hit, og glade var vi for det...
Etter 9 mnd permisjon har jeg nå begynt i jobb igjen, så mannen skal nå være hjemme i 12 uker, før jeg skal ha litt mer fri...Litt greit å få bruke hodet og kunnskapen igjen også: )

Klem Iris

Anita sa...

Så bra det gikk bra i stormen! Hos oss var det ikke værre enn at noen presenninger ramlet av taket.

Rett før jul var det en liten periode hvor man ikke helt kunne se at det skjedde så mye på huset, men nå ser man mye fremgang igjen. Veldig artig! Men litt frustrerende når det ikke ser ut til å skje så mye.